MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Geen kaart, app of code meer nodig om je elektrische auto aan een publieke laadpaal op te laden. Met deze techniek van Daimler hoef je je auto alleen maar in te pluggen.
Om je auto aan een laadpunt op te laden, moet je een kaart hebben, een smartphone-app of een andere vorm van identificatie. Daimler en het Duitse bedrijf Hubject ontwikkelden nu een “Plug&Charge”-systeem.
Het systeem gebruikt de bankgegevens van de chauffeur met behulp van de internationale norm ISO 15118 rond “vehicle-to-gridcommunicatie”. Als de auto verbinding maakt met de laadpaal, wordt de informatie geëncrypteerd uitgewisseld en begint het laden automatisch.
De Plug&Charge-technologie wordt nu geïntegreerd in de elektrische Smart ForTwo en ForFour. Daimler wil de technologie ook toepassen in de toekomstige elektrische EQ-modellen van Mercedes.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.