Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
In maart van dit jaar schreven we al over Lunaz, een klein Brits bedrijf dat van retrofitting zijn specialiteit heeft gemaakt. Dat betekent dat bijna elke auto met verbrandingsmotor tot een puur elektrische wagen kan worden omgebouwd. Lunaz is gekend om de ernst van zijn verbouwingswerken en heeft een paar echte legendes aangepast, waaronder een aantal Rolls-Royces, Jaguars en Bentleys uit de jaren ’60.
Dat viel ook David Beckham op, die zoals gekend verzot is op mooie auto’s. Daarom besliste hij om een aandeel van 10 procent te nemen in Lunaz. Hij vertelt daarbij dat hij werd “aangetrokken tot het bedrijf door zijn restauratiewerk aan een paar van de mooiste klassiekers via upcycling en elektrificatie”. Klanten die geïnteresseerd zijn in een elektrische conversie moeten rekenen op een budget vanaf 250.000 pond voor een elektrische Range Rover Classic tot 500.000 euro voor een Rolls-Royce Phantom V.
Lunaz heeft bij zijn personeel voormalige werknemers van Aston Martin, Ferrari, Bentley, Rolls-Royce en McLaren en wil tegen 2024 tot 500 banen creëren via zijn verschillende activiteiten. De nieuwkomers worden geïntegreerd in een van de drie takken van de groep, met name Lunaz Design (restauratie en conversie van klassiekers), Lunaz Applied Technologies (upcycling en elektrische conversie van industriële wagenparken) en Lunaz Powertrain (creatie van moduleerbare aandrijfgroepen).Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.