Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Middenvakrijders, chauffeurs die geen richtingaanwijzer gebruiken of agressieve chauffeurs: we ergeren er ons allemaal aan. Dit zijn volgens Touring onze tien grootste ergernissen op de weg.
Touring hield de rondvraag bij 1.200 mensen en stelde vast dat we ons het meest ergeren aan iemand die zijn richtingaanwijzers niet gebruikt (41 procent). “Geen richting aangeven wanneer je van rijstrook wisselt of stopt is al een gewoonte sinds de uitvinding van de richtingaawijzer”, zegt Touring.
Met krachtig remmen en optrekken en obscene gebaren werken agressieve chauffeurs zowat een derde van de respondenten op de zenuwen. Hardnekkige middenvakrijders vervolledigen de top 3. Wie onnodig op het middenvak blijft hangen riskeert een boete van 58 euro en irriteert 31 procent van de respondenten.
Onaangepaste snelheid en bumperkleven worden ook maar matig geapprecieerd. Een kruispunt blokkeren, andere weggebruikers de pas afsnijden, dubbel parkeren en door het rood rijden maken het lijstje af.
De volledige top 10:
1. Geen richtingaanwijzer gebruiken: 41%
2. Agressief rijden: 33%
3. Middenvakrijden: 31%
4. Onaangepaste snelheid: 29%
5. Bumperkleven: 24%
6. Een kruispunt vastzetten: 21%
7. Andere weggebruikers de pas afsnijden: 17%
8. Dubbel parkeren: 11%
9. Door het rood rijden: 8%
10. Controles tijdens de spitsuren: 2%
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.