De Alfa Romeo Giuilia en Stelvio nu als 'Estrema'

Een nieuwe speciale reeks op maat van de “puristen”

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 29 maart 2022
  • Lancering

Het echte ‘hot topic’ bij Alfa Romeo op dit moment is natuurlijk de Tonale! Maar hoewel die langverwachte middelgrote SUV, die we in avant-première konden ontdekken, de verkoop van Alfa Romeo een stevige boost moet geven, willen de twee huidige modellen in het Alfa-gamma ook een plaats in de spotlights, en dat door middel van een speciale reeks.

Estrema

Deze speciale reeks, die Estrema gedoopt wordt en zowel beschikbaar is op de Giulia berline als op de Stelvio SUV, werd onthuld in Hinwil, de thuisbasis van het Alfa Romeo F1-team. Een symbolische plek, want deze Estrema-versies moeten volgens de Italiaanse autobouwer “het allerbeste belichamen op het vlak van technische en dynamische oplossingen, stijl en sportiviteit”.


Quadrifoglio-ziel

Deze speciale reeks krijgt een plaats bovenaan het klassieke gamma, net onder de sportieve Quadrifoglio-versies. Zowel voor de berline als de SUV kunnen klanten kiezen uit ofwel de 2.0 liter turbo benzine met 280 pk ofwel de 2.2 liter turbo diesel met 210 pk, beiden gekoppeld aan een achttraps automaat en Q4 vierwielaandrijving.

Sper en koolstofvezel

Op de Estrema-uitvoeringen vinden we standaard een mechanisch sperdifferentieel en een nieuwe actieve ophanging. Wat de styling betreft, onderscheiden de Giulia en Stelvio Estrema zich van de rest van het gamma dankzij details in koolstofvezel, 19’’ (Giulia) of 21’’ (Stelvio) velgen en een sportief interieur met rode stikselnaden.

De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema worden gelanceerd op de Europese markt in de loop van de maand april.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Alfa Romeo? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Alfa Romeo-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km