Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Tijdens een parlementaire vergadering waarschuwde de baas van BMW, Oliver Zipse, in elk geval voor de gevaren van het vroegtijdige einde van de verbrandingsmotor.
BMW heeft een stevige reputatie opgebouwd als motorenbouwer, onder andere dankzij zijn zes-in-lijn. Zal het merk dat aura kunnen behouden, eens de verkoop van auto’s met verbrandingsmotor verboden wordt in 2035? De overgang naar elektrisch rijden wordt dan wel gemaakt bij BMW… maar zonder daarbij echter de verbrandingsmotor op te geven. Nadat Frank Weber, de man die bij het merk verantwoordelijk is voor ontwikkeling, zei dat er bij BMW verder gewerkt wordt aan de ontwikkeling van verbrandingsmotoren, is het nu de CEO van het merk die bij de parlementairen hamert op het belang van dit type aandrijving.
Tijdens de gesloten vergadering met de Beierse parlementairen waarschuwde Oliver Zipse immers voor “een vroegtijdig en ondoordacht verbod op verbrandingsmotoren”. Hij benadrukte ook de economische impact van de verbrandingsmotor: “het grootste marktsegment […] ter wereld is de verbrandingsmotor. Alvorens er vrede mee te nemen om zoiets binnen de 8 tot 10 jaar te laten uitdoven, moet men echt weten wat men doet.”
Het lijkt er in elk geval op dat zijn discours gehoord werd: Alexander Dobrindt, vice-president van de centrumrechtse Beierse CSU-partij, benadrukte dat de verbrandingsmotor “niet unilateraal moet opgegeven worden om ideologische redenen.” Hij wil daarentegen deelnemen aan de ontwikkeling van deze motor en hem CO2-neutraal maken, eventueel via synthetische brandstoffen.
Bron: Die Welt
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.