Je zou het niet verwachten aangezien dit model
bij ons niet eens verkrijgbaar is, maar de Ford F-150 is al jarenlang de
bestverkochte ‘auto’ ter wereld dankzij zijn immense populariteit in Noord- en
Centraal-Amerika.
Wanneer die kolos aan een nieuwe generatie
begint, is dat dus groot nieuws, en deze keer nog meer, want hij neemt
definitief afstand van zijn rustieke karakter en wordt een ultramoderne wagen.
Zo is hij verkrijgbaar met autonome rijfuncties van niveau 3 zodat hij op de
snelweg handenvrij kan rijden. Zijn camera’s helpen je een kruispunt dwarsen
zonder op een tegenligger te knallen. Het infotainmentsysteem met een diameter
van 12 duim is geconnecteerd zodat de auto ook na verkoop kan worden geüpdatet.
En de topmotor is zelfs een hybride op basis van een drukgevoede 3.5-V6 en een
50 pk sterke elektromotor.
Het totaalvermogen van dit geheel communiceert
Ford nog niet (net zomin als het verbruik), maar het belooft dat deze versie
van hem de krachtigste pick-up op de markt maakt.
Slapen in de auto
Omdat veel eigenaars veel tijd doorbrengen in
hun F-150, kan de grote versnellingspook worden weggeklapt in de massieve
middentunnel, waarna je een soort bureaublad kan uitklappen om er je laptop of
je “hamburger, fries ’n milkshake” neer te zetten.
Als optie kan je de pick-up bestellen met Max
Recline Seats, die bijna volledig vlak worden wanneer de rugleuning naar
achteren wordt geplaatst waardoor je in de auto kan slapen. De F-150 wordt ook
heel vaak gebruikt als een werktuig voor aannemers. Daarom kan je als optie in
de laadbak een paneel met diverse stroompunten krijgen, waar vermogens van 2
tot liefst 7,2 kW mee kunnen worden gegenereerd. Daarmee kan je al heel zware
elektrische toestellen aandrijven of zelfs een forse elektrische auto mee
opladen.
Over de auteur: Troubleyn Bert
Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.