Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
M-liefhebbers weten het als geen ander: de laatste generatie van de 5-Reeks kent sinds kort opnieuw zijn M5-uitvoering. Maar wie wil bestellen, weet graag nog even dit: er is nu ook al een M5 Competition.
We komen meteen to the point: de M5 Competition heeft een 25 pk sterkere 4.4 V8 onder de kap. Zijn vermogen stijgt dus tot 625 pk, bij 6.000 tpm. Het koppel blijft op 750 Nm, maar is langer beschikbaar: tussen 1.800 en 5.800 tpm, tegenover 5.600 tpm in de “gewone” M5.
De M5 Competition schiet iets sneller naar 100 km/u: 3,3 seconden tegenover 3,4 seconden. Het verschil wordt daarna groter: de M5 Competition haalt 200 km/u in 10,8 seconden, drie tienden sneller dan de gewone M5.
Er zijn nog andere wijzigingen aan de Competition-versie: een specifieke uitlaat, gesmede 20-duimsvelgen, enkele zwarte details, en vooral een aangepaste ophanging en motorsteunen om het dynamische potentieel van de M5 Competition efficiënter op het asfalt te krijgen.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.