Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Twee jaar nadat het zijn hypercar onthulde, kondigt de Franse autobouwer aan dat het zijn tests afrondt voor het er alles aan doet om indruk te maken.
De Franse hypercar met F1-look wordt op dit moment getest op het circuit van Magny-Cours. Dat vertelt de Franse autobouwer zelf op zijn Instagram-pagina. Maar het recent herrezen merk houdt het niet voor bekeken na het Franse circuit. Het wil ook een uitstap wagen naar de legendarische Nürburgring! Dat vertelde Laurent Tapie, de directeur van Delage, aan Motor1. En het model kan rekenen op veel meer dan enkel zijn stroomlijn als die van een racewagen om een goede rondetijd neer te zetten.
Zijn 7.6 liter grote atmosferische V12 centraal achterin levert een indrukwekkende 1.004 pk! En dat is nog niet alles, want hij krijgt hulp van een elektromotor voor een hybride aandrijving! Die elektromotor kan in de GT-versie tot 112 pk leveren voor een totaal van ... 1.116 pk! Het kan ook de iets minder krachtige, maar 90 kg lichtere, Club-uitvoering zijn die een gooi doet naar het ronderecord op de Groene Hel.
Volgens de directeur van het merk heeft de D12 alle crashtests in Europa doorstaan. Er zullen slechts 30 exemplaren worden gebouwd en 10 daarvan zijn bestemd voor Noord-Amerika. Dus steekt de D12, eens de tests achter de rug zijn, de Atlantische Oceaan over om er potentiële kopers te verleiden. Voor 2 miljoen euro per stuk zal overtuigingskracht immers nodig zijn... De eerste exemplaren worden volgend jaar verwacht.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.