De Ford Focus ST krijgt een ‘Track Pack’

Deze generatie van de Focus krijgt dan misschien geen iconische RS-variant, maar toch…

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 26 september 2022
  • Lancering
  • 2.630 weergaven

Een belangrijke bladzijde in de recente geschiedenis van Ford in Europa wordt binnenkort omgeslagen met het einde van de Focus vanaf 2025. Voor zijn meest radicale versie, de RS, was het doodvonnis al getekend omdat de productie daarvan stopte na de vorige generatie. Maar wees gerust, de al zeer explosieve ST-versie is nog steeds te vinden in de catalogus van de onlangs gerestylede Focus. Bovendien kreeg hij voor de gelegenheid, naast een expressiever front, ook de beroemde 'Mean Green' kleur die de signatuur is geworden van de ST-modellen van Ford.

Track Pack

Maar dat is niet alles: net als zijn kleine broertje Fiesta ST al langer verkrijgbaar is in een radicale ST Edition-variant, krijgt ook de Focus ST nu een speciale behandeling die is ontwikkeld door de experts van Ford Performance. In dit geval werd het geen gelimiteerde uitvoering, zoals de Fiesta ST Edition, maar een optioneel pakket met de naam 'Track Pack'.


3.675 euro

Dit pakket is vanaf nu verkrijgbaar in België, kost € 3.675, maar enkel voor de vijfdeurs ST met de handgeschakelde 6-versnellingsbak (€ 44.720). Dit pakket verandert niets aan het vermogen van de 280 pk sterke 2,3 liter EcoBoost turbo, maar het zou het rijgedrag van de Focus nog opwindender moeten maken voor veeleisende bestuurders.

Instelbare dempers

Net als bij de Fiesta ST Edition is de toevoeging van de nieuwe volledig instelbare ophanging van KW het hoogtepunt van de veranderingen. Er zijn ook nieuwe 19-duim grote lichtgewicht velgen met Pirelli P Zero Corsa banden en 'grote' Brembo remmen die geschikt zijn voor intensief circuitgebruik.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Ford Focus? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Ford Focus-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Het doel: erin slagen om meer energie op te slaan in kleinere en lichtere batterijen.

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

De waardes die sommige BMW’s behaalden tijdens een recente veiling zijn duizelingwekkend!

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Deze nieuwe look voor het Duitse broertje van de Citroën Ami is het resultaat in van een designwedstrijd. En Opel gaat hem bouwen...

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

De facelift van de elektrische hatchback wordt in de lente van 2023 verwacht.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km