Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De hybrideversie van de Honda CR-V begint eindelijk zijn carrière op het Oude Continent. Zo ziet de Europese versie eruit.
Voor zijn vijfde generatie ruilt de Honda CR-V zijn dieselmotor in voor een hybrideversie. De aandrijflijn bestaat uit een 2.0 benzine met twee elektromotoren. De eerste dient als generator, de tweede als ondersteuning voor de verbrandingsmotor of als aandrijving in elektrische modus.
De CR-V Hybrid gebruikt Honda’s i-MMD-technologie, die automatisch kiest tussen drie rijmodi: 100 procent elektrisch, hybride en verbrandingsmotor (vooral op snelle wegen). De hybride CR-V heeft een gecombineerd vermogen van 184 pk (135 kW) en 315 Nm.
De hybride CR-V is er voor- of vierwielaangedreven. Net voor zijn debuut op het salon van Parijs geeft Honda de verbruikscijfers nog mee: de voorwielaangedreven versie stoot 120 g/km aan CO2 uit en verbruikt gemiddeld 5,3 l/100 km volgens de NEDC 2.0-cyclus, de vierwielaangedreven versie zit aan 126 g/km en 5,5 l/100 km.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...