De hybride Honda CR-V geeft zich bloot

De hybrideversie van de Honda CR-V begint eindelijk zijn carrière op het Oude Continent. Zo ziet de Europese versie eruit.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 september 2018

Voor zijn vijfde generatie ruilt de Honda CR-V zijn dieselmotor in voor een hybrideversie. De aandrijflijn bestaat uit een 2.0 benzine met twee elektromotoren. De eerste dient als generator, de tweede als ondersteuning voor de verbrandingsmotor of als aandrijving in elektrische modus.

Drie modi

De CR-V Hybrid gebruikt Honda’s i-MMD-technologie, die automatisch kiest tussen drie rijmodi: 100 procent elektrisch, hybride en verbrandingsmotor (vooral op snelle wegen). De hybride CR-V heeft een gecombineerd vermogen van 184 pk (135 kW) en 315 Nm.

Twee- of vierwielaandrijving

De hybride CR-V is er voor- of vierwielaangedreven. Net voor zijn debuut op het salon van Parijs geeft Honda de verbruikscijfers nog mee: de voorwielaangedreven versie stoot 120 g/km aan CO2 uit en verbruikt gemiddeld 5,3 l/100 km volgens de NEDC 2.0-cyclus, de vierwielaangedreven versie zit aan 126 g/km en 5,5 l/100 km.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km