De Mégane van Bouvy en Kelders is er klaar voor

  • Piette François
  • 09 april 2010

 
Never change a winning team. Het ziet er naar uit dat het Delahaye Racing team dezelfde ingrediënten van verleden jaar gebruikt om opnieuw voor de overwinning te gaan. Het team beschikt niet enkel over een uitstekende en betrouwbare Renault Mégane Trophy Silhouette (die sinds 2006 nooit moest opgeven door een mechanisch probleem), maar ook over een winning team wat de piloten betreft met Frédéric Bouvy en Christian Kelders.

"Om een kampioenschap als de BTCS te winnen moet je regelmatig en slim zijn" legt Bouvy uit. "Met deze Renault hebben we al enkele jaren de meest betrouwbare wagen, we zijn uiterst doeltreffend in de stands en zijn heel strategisch. Het kleine Delahaye Racing team kent zijn product door en door. Daar putten we onze kracht uit. Maar om als eerste te kunnen eindigen, moet je eerst de race uitrijden ..."

Om een steeds beter wordende concurrentie te weren, en de titel te behouden zal hard gewerkt moeten worden. Ondanks het afschaffen van het "Pro-Am" reglement dit jaar, onderging de Mégane enkele wijzigingen.

"We gebruiken achteraan een grotere spoiler en hebben de versnellingsbak aangepast om op Francorchamps gedurende enkele seconden niet langer op de limiet te rijden, we hebben ook de regen set-up aangepast, een van onze zwakke punten" legt Gilles Terlinden uit, een van de teambazen.

Het resultaat was meteen merkbaar. Beide piloten stelden op donderdag hun rondetijd sneller op Zolder.

Michelin heeft voor dit weekend voor alle teams nieuwe banden voorzien. "Blijkbaar is dit een zachtere compound. Wat ons goed uit zou komen. Dankzij het globaal evenwicht van ons chassis hebben we weinig bandenslijtage" horen we bij DRT.

We krijgen weldra ook de naam te horen van de derde piloot voor de 12 Uren, maar we merken ook een herboren Christian Kelders op. De titel van vorig jaar heeft de man blijkbaar vleugels gegeven.

"Ik voel nu minder druk. Vorig jaar was ik bang dat het team door mij de titel zou verliezen. Vandaag ben ik kampioen en is er minder stress. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af. Ik heb de indruk dat ik er goed op vooruit gegaan ben door alle gegevens te analyseren met mijn ingenieur, en ze te vergelijken met mijn ploegmaat. Nu moet ik enkel nog de manier vinden om mijn banden geen 100 m te laten doorslippen bij de start en ik ben klaar om onze n°1 te verdedigen."

Afspraak op zaterdag en zondag op Zolder voor de Gordon First Race en de eerste twee manches van 90 minuten van de BTCS 2010.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Letihon Jacques.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km