De MG Marvel R in 7 cijfers

MG opent de voorbestellingen voor zijn aantrekkelijke elektrische SUV-coupé Marvel R met meer dan 400 kilometer rijbereik. De eerste leveringen zijn voor de herfst.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 23 juni 2021
  • 1.619 weergaven

De MG Marvel R in 7 cijfers

MG, het oude Britse merk dat onder Chinese voogdij staat, biedt op onze markt al twee interessante modellen aan: de middelgrote elektrische SUV ZS EV en de plug-inhybride SUV EHS. Nog voor het eind dit jaar een elektrische break (MG5) op de markt brengt opent het merk vandaag eerst de voorbestellingen voor zijn elektrische SUV-coupé Marvel R. Een eerste kennismaking in 7 cijfers.

1. 4.674 millimeter

De MG Marvel R in 7 cijfers

De Marvel R is iets korter dan 4,7 meter en heeft het silhouet van een SUV-coupé. Daarmee komt hij in het vaarwater van bijvoorbeeld de Ford Mustang Mach-E (4,71 meter).

2. 2 of 3 motoren

De MG Marvel R in 7 cijfers

De Marvel R komt in twee varianten op de markt. De basisversie gebruikt twee elektromotoren in de achteras, waardoor hij een achterwielaandrijver is met een systeemvermogen van 132 kW (180 pk) en 410 Nm. De topversie krijgt een derde elektromotor. Die is op de vooras gemonteerd en geeft de Marvel R dus vierwielaandrijving. Hij kan dan uitpakken met 212 kW (288 pk) en 665 Nm.

3. 70 kWh

De MG Marvel R in 7 cijfers

Beide versies gebruiken dezelfde lithium-ionbatterij. Die kan 70 kWh aan stroom opslaan. Dankzij de V2L-functie (Vehicle-to-Load) kan ze ook een externe stroombron voeden (een elektrische fiets, een laptop,…).

4. 402 kilometer

De MG Marvel R in 7 cijfers

De achterwielaangedreven variant kondigt een WLTP-rijbereik aan van 402 kilometer. De topvariant met drie motoren en vierwielaandrijving ziet het bereik krimpen tot 370 kilometer.

5. 11 kW

De MG Marvel R in 7 cijfers

De MG Marvel R is uitgerust met een interne driefasenlader van 11 kW. Daarmee kan hij de batterij aan een aangepaste wallbox opladen in minder dan 7 uur. De Marvel R kan ook snelladen aan gelijkstroom. In het beste geval moet je dan uitgaan van 40 minuten stilstand om 80 procent van het rijbereik te recupereren.

6. 19,4 duim

De MG Marvel R in 7 cijfers

Naast het grote digitale instrumentenbord van 12,3 duim wordt het dashboard van de Marvel R gekenmerkt door een verticale tablet van bijna 20 duim (19,4 duim). Daarmee bedien je het MG iSmart-infotainmentsysteem dat een brede waaier aan onlinediensten biedt, zoals muziekstreaming via Amazon Prime, naast de gebruikelijke moderne connectiviteitsfuncties (Apple CarPlay/Android Auto).

7. 40.000 tot 50.000 euro

De MG Marvel R in 7 cijfers

MG opent officieel de voorbestellingen voor de Marvel R in Europa. Binnenkort worden de definitieve prijzen gecommuniceerd, maar MG spreekt nu al van een prijsvork van 40.000 tot 50.000 euro in functie van de gekozen versie (RWD of AWD) en het uitrustingsniveau (Comfort, Luxe of Performance).

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

De VW Touareg viert zijn 20ste verjaardag! Daarom besliste VROOM.be om terug te blikken op de meest markante versies van dit model met heel wat records achter zijn naam.

Golf R 20 Years: de krachtigste productie-Golf ooit

Golf R 20 Years: de krachtigste productie-Golf ooit

De 20ste verjaardag van de Golf R32 verdient een beperkte reeks, niet?

Vergeten concept: Dino 206 P Berlinetta Speciale, het model dat een revolutie ontketende in Maranello!

Vergeten concept: Dino 206 P Berlinetta Speciale, het model dat een revolutie ontketende in Maranello!

Tot het begin van de jaren ‘70 bleef Enzo Ferrari halsstarrig weigeren om een auto met motor centraal achterin te verkopen onder zijn eigen naam. De auto die op dat vlak een revolutie aankondigde, was deze Dino 206 Berlinetta Speciale uit 1965!

Honda hint naar volgende CR-V

Honda hint naar volgende CR-V

En begint met een reeks afbeeldingen van de eerste plug-inhybride van het merk.

Aanbevolen tests voor jou

3,8 /5 Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Na een eerste kennismaking in het Zuiden van Frankrijk zitten we opnieuw aan het stuur van de Peugeot 308. Dit keer gaat het om een break die voorzien is van een 130 pk sterke diesel. Zal de Française ook in deze configuratie indruk op ons kunnen maken?

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?

3,2 /5 Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Het is ondertussen twee maanden geleden dat Volkswagen het doek haalde van de elektrische reïncarnatie van zijn legendarische bus. En we kennen eindelijk de prijzen!

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

De startprijs voor deze auto uit de jaren ‘80: € 500!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Diesel, Automaat

€ 23.250
2017
84.908 km

Benzine, Manueel

€ 21.999
2018
54.490 km