Peugeot
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De drukgevoede 3.9-V8 van de Roma ontwikkelt 620 pk tussen 5.750 en 7.500 o/m. Het maximumkoppel varieert in functie van de gekozen versnelling dankzij het door Ferrari zelf ontwikkelde Variable Boost Management. Hoe hoger de versnelling van de achtbak, des te meer neemt het koppel toe om uiteindelijk te pieken op 760 Nm in de twee hoogste verhoudingen.
Voor het eerst in een Ferrari uit het Grand Tourisme-aanbod kan je met de Manetinno, die allerlei elektronische parameters regelt, kiezen uit vijf programma’s: Wet, Comfort, Sport, Race, ESC-Off. Op die manier is er voor elke situatie wel een optie.
Volgens Ferrari heeft de Roma de beste verhouding gewicht-vermogen met 2,37 kg/pk. Dat leidt tot explosieve prestaties: 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden, 0 naar 200 km/u in 9,3 seconden en een topsnelheid van 320 km/u.
De look van de Roma is nadrukkelijk geïnspireerd op die van de Ferrari-GT’s uit de jaren 1960. Maar hij heeft natuurlijk wel een moderne stroomlijn, met bijvoorbeeld een verstelbare achterspoiler. Daarmee creëert de Roma bij 250 km/u 95 kilo neerwaartse druk meer dan Ferrari’s andere huidige 2+2, de Portofino.
Ferrari ontsnapt niet aan de trend van de gigantische schermen aan boord. Zo worden de instrumenten getoond op een groot gebogen scherm van 16 duim. Daarnaast zijn in het interieur nog twee andere displays te vinden: een in het midden van 8,4 duim en nog een derde van 8,8 duim. Via dat laatste kan de passagier de muziek kiezen, informatie van het navigatiesysteem bekijken of de afstelling van de klimaatregeling bijwerken, zodat hij of zij volgens Ferrari een “echte copiloot” wordt.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...
De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!