1.023
Het leeggewicht, in kilogram, van
de instap-208: de 1.2 PureTech van 75 pk. De diesel weegt 1.126 kilogram, de elektrische
e-208 1.455 kilogram.
208
De typebenaming, maar ook de
topsnelheid. Als je voor de 1.2 PureTech van 130 pk kiest, de krachtigste
verbrandingsmotor bij de lancering. De elektrische versie is begrensd op 150
km/u.
5
Het aantal deuren: Peugeot laat
de driedeursversie voortaan achterwege. Net als heel wat concurrenten houdt de
nieuwe generatie het alleen nog bij de vijfdeurs.
10
De maximale grootte, in duim, van
het centrale scherm in de meest luxueuze versies van de nieuwe 208. Het scherm
in de uitgaande generatie van de 208 is niet groter dan 7 duim.
5
Peugeot biedt vijf uitvoeringen
aan voor zijn nieuwe 208: Like, Active, Allure, GT Line en GT. De GT-versie is
wel alleen voorbehouden voor de elektrische e-208.
8
Het aantal verzetten in de
automaat op de turbobenzines PureTech 100 en 130. Acht verzetten is ongezien in
het B-segment. De manuele versnellingsbakken tellen afhankelijk van de
uitvoering vijf of zes verzetten.
340
Het officiële WLTP-rijbereik van
de e-208. Met zijn batterij van 50 kWh bevindt hij zich daarmee tussen
batterijen met een “normaal” rijbereik (+/- 40 kWh) en een groot rijbereik (+/-
60 kWh) van recente elektrische modellen van massaconstructeurs. Volgens de
oude NEDC-cyclus zou het theoretische rijbereik van de e-208 op 450 kilometer
liggen.