De plug-inhybride Peugeot 3008 in 7 cijfers

Binnenkort krijgt Peugeots populaire SUV 3008 twee plug-inhybrides. In afwachting daarvan zijn dit zeven cijfers die je moet weten.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 26 augustus 2019
  • Toekomst

1. 2 of 4

De plug-inhybride Peugeot 3008 in 7 cijfers

De plug-inhybridetechnologie zorgt voor vierwielaandrijving. In de topversie Hybrid4 zorgt een elektromotor op de achteras ervoor dat de normaal voorwielaangedreven Peugeot-SUV er ook met vierwielaandrijving is. De Hybrid4 is niet de enige versie. “3008 Hybrid” is de naam van de klassieke voorwielaandrijver.

2. 225 of 300

Onder de motorkap zit de 1.6 turbobenzine van PSA. Die produceert 180 pk in de Hybrid en 200 pk in de Hybrid4. Het gecumuleerde vermogen bedraagt daardoor respectievelijk 225 en 300 pk.

3. 11,8 of 13,2

De plug-inhybride Peugeot 3008 in 7 cijfers

De Hybrid heeft een batterij van 11,8 kWh, de Hybrid4 een van 13,2 kWh. Dat levert volgens de WLTP-cyclus een elektrisch rijbereik op van ongeveer 50 kilometer.

4. 110

De elektromotor die Peugeot gebruikt, produceert 110 pk. Alle hybride 3008-modellen hebben hem geplaatst in de buurt van de achttrapsautomaat. De Hybrid4 heeft zijn tweede elektromotor op de achteras.

5. 6,5

Met zijn drie motoren accelereert de Peugeot 3008 Hybrid4 even sterk als een sportwagen: 0-100 km/u duurt volgens de Fransen amper 6,5 seconden.

6. 3

De plug-inhybride Peugeot 3008 in 7 cijfers

De cockpit van de 3008 wordt aangepast aan de hybridetechnologie. Op het dashboard vervangt een “powermeter” de klassieke toerenteller. Die bestaat uit drie zones: ECO (voor een energiezuinige rijstijl), POWER (dynamischere rijstijl) en CHARGE (energierecuperatie).

7. 43.000 tot 53.000

Al die technologie komt natuurlijk met een prijs. De CO2-uitstoot ligt onder 50 g/km, waardoor de 3008 fiscaal interessant is voor professionele rijders, maar de hybridetechnologie doet de prijs van Peugeots SUV wel stevig stijgen. De exacte prijzen voor ons land kennen we nog niet, maar in Frankrijk begint hij vanaf € 43.800. De Hybrid4, die er alleen in de uitvoering GT is, kost minstens € 53.800.

De plug-inhybride Peugeot 3008 in 7 cijfers

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km