Tesla
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
Volgens de baas van Volkswagen zal de kleinste elektrische wagen van het merk eerder 25.000 euro kosten dan 20.000 euro, als gevolg van de stijgende kosten van grondstoffen.
Bij de onthulling van de conceptcar ID.Life vorig jaar in München, had Volkswagen aangekondigd dat het een voorloper was van een productiemodel. Dat model zou in 2025 op de markt komen voor een prijs tussen de 20.000 en 25.000 euro. Maar vanwege de duurdere grondstoffen zegt Thomas Schäfer, die aan het hoofd staat van het merk, dat de prijzen eerder aan de hogere kant zullen liggen...
In een interview met het Duitse magazine Electrified, verklaarde hij dat “als je kijkt naar de toegenomen prijzen (van grondstoffen), stijgt de prijs snel van de gehoopte €20.000 naar €25.000 euro.” Toch beweert Schäfer dat de kleine elektrische wagen nog steeds “minder dan 25.000 euro zal kosten, wat goed is voor de markt, vooral gezien het feit dat over een paar jaar de stimuli om elektrische wagens te kopen niet meer zullen bestaan, of toch zeker lager zullen liggen dan nu.”
![]() | ![]() |
Als we kijken naar het ID.Life-concept, kunnen we inschatten dat deze ‘ID.2’ een batterij van ongeveer 50 kWh zal krijgen, voor een autonomie van zo’n 400 km. Met zijn voorwielaangedreven architectuur zou hij een tot 172 kW (234 pk) en 290 Nm sterke elektromotor kunnen krijgen. Dat is voldoende vermogen om in 7 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Niet slecht voor een klein autootje van amper 4 meter lang. Maar dit zijn slechts inschattingen, afspraak in 2025 om het afgewerkte product én zijn prijzen te ontdekken...
Ben jij op zoek naar een elektrische Volkswagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Volkswagen-zoekertjes nu hier:
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!