De Volkswagen ID.2 wordt misschien toch niet zo goedkoop...

Volgens de baas van Volkswagen zal de kleinste elektrische wagen van het merk eerder 25.000 euro kosten dan 20.000 euro, als gevolg van de stijgende kosten van grondstoffen.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 07 september 2022
  • Elektrisch
  • 10.411 weergaven

Bij de onthulling van de conceptcar ID.Life vorig jaar in München, had Volkswagen aangekondigd dat het een voorloper was van een productiemodel. Dat model zou in 2025 op de markt komen voor een prijs tussen de 20.000 en 25.000 euro. Maar vanwege de duurdere grondstoffen zegt Thomas Schäfer, die aan het hoofd staat van het merk, dat de prijzen eerder aan de hogere kant zullen liggen...

De gehoopte €20.000 stijgt snel naar €25.000

In een interview met het Duitse magazine Electrified, verklaarde hij dat “als je kijkt naar de toegenomen prijzen (van grondstoffen), stijgt de prijs snel van de gehoopte €20.000 naar €25.000 euro.” Toch beweert Schäfer dat de kleine elektrische wagen nog steeds “minder dan 25.000 euro zal kosten, wat goed is voor de markt, vooral gezien het feit dat over een paar jaar de stimuli om elektrische wagens te kopen niet meer zullen bestaan, of toch zeker lager zullen liggen dan nu.

Autonomie van 400 km en meer dan 200 pk!

Als we kijken naar het ID.Life-concept, kunnen we inschatten dat deze ‘ID.2’ een batterij van ongeveer 50 kWh zal krijgen, voor een autonomie van zo’n 400 km. Met zijn voorwielaangedreven architectuur zou hij een tot 172 kW (234 pk) en 290 Nm sterke elektromotor kunnen krijgen. Dat is voldoende vermogen om in 7 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Niet slecht voor een klein autootje van amper 4 meter lang. Maar dit zijn slechts inschattingen, afspraak in 2025 om het afgewerkte product én zijn prijzen te ontdekken... 

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische Volkswagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Volkswagen-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Manueel

€ 6.999
2014
214.750 km

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
32.000 km