Tesla
België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!
Kerv Automotive, een Belgisch bedrijf dat een ‘kantelende’ driewieler op de markt zou brengen volgens het recept van de Carver One, is niet meer.
Je had misschien nog nooit gehoord van Kerv Automotive, maar het Belgische bedrijf zou in 2022 een driewieler op de markt brengen die de mosterd haalde bij het Nederlandse Carver, dat in 2009 zelf failliet ging omdat Toyota stopte met de levering van motoren. Niet zomaar een driewieler dus, maar één waarvan het passagiersgedeelte gaat ‘hangen’ in de bochten, net zoals een motorfiets, aangedreven door meesturende achterwielen. Het bedrijf uit Houthalen-Helchteren had plannen voor zowel een benzinemodel en een 100% elektrische variant.
Maar die plannen gaan dus niet door, want het bedrijf is door de ondernemingsrechtbank van Hasselt failliet verklaard. Auto’s (of driewielers) bouwen kost geld, dat ondervond Kerv Automotive aan den lijve. Sinds de oprichting in 2016 waren er verschillende kapitaalinjecties nodig om de de noodzakelijke stappen in de ontwikkeling van het voertuig te zetten, onder andere van Punch Powertrain, de Limburgse Reconversiemaatschappij en de Indiase Kalyani Group. De dood van bezieler Cor van Otterloo in 2019 en de verminderde interesse van het ondertussen door Chinezen overgenomen Punch Powertrain, in combinatie met de nood aan nieuw vers geld, geven Kerv Automotive nu de doodsteek.
Nochtans was de gekke driewieler van Kerv zo goed als productieklaar. Als er een investeerder gevonden wordt die het ontwerp en de patenten koopt en geld steekt in de productie, zien we dit unieke concept misschien toch nog ooit werkelijkheid worden...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Voorlopig draagt hij de codenaam C10 en hij zal net als zijn voorgangers een Mercedes V12 onder de motorkap hebben.
De fabriek komt in het Noorden van Duitsland te staan
SsangYong onthult enkele foto’s van zijn volgende SUV en ook zijn naam: de Torres. Het moet een echte avonturier worden...
Zo zal de toekomstige Renault Scénic eruitzien wanneer hij in 2024 op de markt komt! Op enkele details na, onder andere in het interieur en onder de motorkap…
De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...
Na een passage bij het M-departement van BMW krijgt de i4 twee elektromotoren in zijn M50-uitvoering. Daarmee beschikt hij over 800 Nm… en kan hij misschien ook de M4 met zijn ‘archaïsche’ verbrandingsmotor de loef afsteken? Niet zo snel...
De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?
Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!
België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!
De startprijs voor deze auto uit de jaren ‘80: € 500!
Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...
Dit is één van de meest gewilde auto’s ter wereld: een Ferrari 340 MM Spider met een koetswerk van Vignale. Er werden slechts 4 exemplaren gebouwd, waarvan er de afgelopen 10 jaar geen enkele geveild werd...