Deze Bentley S2 Continental uit 1961 verbruikt geen druppel benzine

We leggen uit hoe dat komt.
  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 08 maart 2021
  • Elektrisch

Deze Bentley S2 Continental uit 1961 verbruikt geen druppel benzine

Het Britse Lunaz heeft van retrofits een specialiteit gemaakt. Ter herinnering: deze techniek bestaat erin dat bijna om het even welke auto met een verbrandingsmotor kan worden omgebouwd naar een puur elektrische wagen.

Lunaz, dat gekend staat om zijn serieuze werk, gaat geen uitdaging uit de weg. Als bewijs heeft het een van de meest prestigieuze berlines van de jaren ’60 onder handen genomen: de magnifieke Bentley S2 Continental Flying Spur. Dit exemplaar, dat in 1961 van de band liep, werd oorspronkelijk aangedreven door een V8 van 6,2 liter, die uiteraard een flinke slok lust. De Britse ingenieurs hebben die achtcilinder verwijderd en hem vervangen door een elektromotor die door een batterij van 80 kWh wordt gevoed. Op die manier haalt de auto een rijbereik van zo’n 400 kilometer in combinatie met opmerkelijke prestaties, zoals een sprint van 0 naar 100 km/u in 5 seconden.

Deze Bentley S2 Continental uit 1961 verbruikt geen druppel benzine

Lunaz heeft zich trouwens niet beperkt tot aanpassingen aan de aandrijflijn van de Britse schone. Ook de ophanging en de remmen zijn onder handen genomen, net zoals de stuurbekrachtiging. Verder zijn ook een paar esthetische aanpassingen doorgevoerd, zoals aan de verlichting, maar zonder de tijdloze stijl van het oorspronkelijke model geweld aan te doen. Als kers op de taart is een klimaatregeling geïnstalleerd, net zoals een interactief scherm op het dashboard.
Deze Bentley S2 Continental uit 1961 verbruikt geen druppel benzine

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Lunaz Design.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km