Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Op het laatste salon van Frankfurt wou de Chinese constructeur Hongqi indruk maken met de voorstelling van een hypercar. Onder de naam S9 is deze Bugatti Chiron-killer uitgerust met een hybride aandrijflijn op basis van een V8-motor die goed is voor een vermogen van 1.400 pk en een topsnelheid van 400 km/u. Maar vooral de sprint naar 100 km/u in 1,9 seconden maakt indruk als je weet dat de Chiron voor diezelfde oefening 2,4 tellen nodig heeft.
De extreme vingeroefening breekt bovendien uit de fase van de conceptcar: volgens CarNewsChina heeft Hongqi bevestigd dat het in 2021 een productie van 70 exemplaren start. Het model kost 10 miljoen yuan, het equivalent van 1,22 miljoen euro. Dat is minder dan de helft van wat een Bugatti Chiron kost (2,65 miljoen euro), maar het is wel genoeg om van deze hypercar de duurste Chinese auto ooit te maken.De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.