
Het is druk in het segment van de 100 % elektrische sportwagens. De Rimac Nevera, de Pininfarina Battista, de Lotus Evija of nog de Roadster van Tesla… de oorlog tussen verschillende autobouwers woedt in alle hevigheid. En daar komt binnenkort nog een nieuwe speler bij: de Drako Dragon.
Deze supercar, ontworpen door het Italiaanse GranStudio (die ook de Lightyear One ontwierp), ontwikkelt niet minder dan 2.000 pk! Drako Motors Inc, gevestigd in San Jose (Californië), heeft de lat voor dit model erg hoog gelegd. Het heeft dan ook al wat ervaring, vooral dankzij de ontwikkeling van de GTE.

Een trans-Atlantisch project
Aan het hoofd van GranStudio staat een Belg, Lowie Vermeersch, die deel uitmaakt van een dynastie van ontwerpers. De familie Vermeersch is al verschillende generaties actief in de wereld van de kunst en het design. De styling van de Dragon toont agressieve lijnen, benadrukt door verticale koplampen, een imposant radiatorrooster en een aflopende daklijn. Daardoor doet het koetswerk van de sedan denken aan dat van een coupé. We weten ook dat het model vleugeldeuren zal krijgen.

Een bom!
Drako Motors Inc. heeft al enkele cijfers bekendgemaakt voor de Dragon. En ze zijn adembenemend! Vier elektromotoren leveren iets meer dan 2.000 pk, waarmee het model in 1,9 seconden van 0 naar 100 km/u kan accelereren, terwijl de topsnelheid bijna 320 km/u bedraagt! Over de batterij is er echter nog niets gecommuniceerd, noch over het laadvermogen of het rijbereik. Maar als deze prestaties bevestigd worden, zou de Dragon de Rimac Nevera en de Tesla Model S Plaid wel eens de loef af kunnen steken. Qua prijs heeft Drako het over ongeveer €140.000.
Het model zal tegen het eind van het jaar in detail onthuld worden.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit
Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Drako Motors Inc..