Heb je het model
herkend? Natuurlijk: we hebben het over de legendarische Chevrolet Corvette. De
negende generatie, die al in juli 2019 is onthuld, komt deze herfst eindelijk
officieel naar Europa. De coupé en cabriolet worden in oktober tegelijk op het Oude
Continent geïntroduceerd, zo bevestigt Chevrolet Europe.
Middenmotor
Deze nieuwste
Corvette is de eerste met een centraal achterin ingeplante motor. “Dat de motor
van zijn positie voorin naar het midden is verplaatst en dat de beroemde sportwagen
volledig opnieuw is ontwikkeld, biedt een historische kans. De ingenieurs en
ontwikkelaars van Chevrolet dromen hier al meer dan 60 jaar van”, zo benadrukt
Conark Shah, algemeen directeur van Chevrolet Europe.
Performance Pack
standaard
Om te voldoen aan
de hoge eisen van Europese klanten wordt elke Corvette die naar Europa komt
standaard uitgerust met het “Performance Pack Z51”. Dat bestaat uit onder meer
een verstelbare ophanging, Brembo-remmen, een elektronisch sperdifferentieel,
een korte brug en Michelin Pilot Sport 4S-banden. Verder krijgen ‘onze’
Corvettes ook steeds de 2LT-uitrusting, met onder meer een systeem dat de
prestaties registreert, een head-updisplay, een navigatiesysteem gekoppeld aan
een Bose-audiosysteem, een binnenspiegel met camera en verwarmde en
geventileerde stoelen.
Minder dan
100.000 euro
De
lanceringsversies kosten in Duitsland 99.000 euro voor de coupé en 106.000 euro
voor de cabrio. Voor dat bedrag koop je een atmosferische 6.2-V8 van 457 pk
gekoppeld aan een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling. Dat
volstaat om 100 km/u aan te tikken in 3,5 seconden en een top te halen van 296
km/u.
Op zoek naar een nieuwe wagen?
Ben jij op zoek naar een Chevrolet Corvette ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Chevrolet Corvette zoekertjes nu hier:
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois
Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?