Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Voor iedereen staat een Trabant gelijk aan een bric-à-brac-wagentje die vooruit gehijgd wordt door een kleine tweetakt motor en in zijn kielzog een grote blauwe rookwolk achter laat. Maar voor deze Poolse liefhebber, betekent een Trabant heel wat anders…
Deze Trabant is een van de meest recente modellen en die wordt doorgaans aangedreven door de 1.1 liter uit de Volkswagen Polo. Maar de eigenaar van deze wagen had heel andere ambities. Hij wisselde het Polo-blok voor dat uit een Audi TT.
En de eigenaar is in zijn opzet geslaagd. Onder het ietwat mistroostige koetswerk dat de stempel van Oost-Duitsland met zich meedraagt, vinden we de 1.8 motor met turbo terug. Die motor genereert 270 pk en is voorzien van vierwielaandrijving, ABS en ESP en vier grote remschijven en dito remklauwen. Volgens de eigenaar knalt deze Trabant van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden, van 0 naar 200 km/u in 15,5 seconden!
Een wedstrijdje Porsche vs Trabant, iemand?
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.