Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Europese Commissie vraag in elk geval expliciet aan Volkswagen om al zijn Europese klanten een schadevergoeding te betalen, en dus niet enkel zijn Duitse kopers.
De nasleep van Dieselgate blijft Volkswagen maar achtervolgen. In een officieel bericht vragen de Europese Commissie en de overheden die belast zijn met consumentenbescherming aan Volkswagen om Europese consumenten te vergoeden “omdat zij werden misleid omtrent de uitstootnormen van hun voertuigen”. Merk op dat de Commissie nadrukkelijk spreekt voor alle consumenten van de EU, “ook zij die buiten Duitsland wonen”.
De Commissie wijst erop dat Volkswagen tot op heden enkel heeft aanvaard om EU-burgers te vergoeden die in Duitsland woonden toen ze hun auto kochten, als gevolg van een groepsklacht. In de andere gevallen achtte VW het voldoende om de betrokken modellen aan te passen zodat zij aan de wettelijke vereisten voldeden.
In een openbare brief aan Herbert Diess, de CEO van de Volkswagengroep, moedigt Europees Commissaris voor justitie Didier Reyners de Duitse groep sterk aan om een eerlijke vergoeding uit te betalen aan alle betrokken consumenten in de EU.
Zal de mediatieke en politiek druk succes hebben?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.