MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Japanse “Rolls” wordt eindelijk vernieuwd.
Bij ons is het ondenkbaar dat je € 150.000 neertelt voor een Toyota. In Japan loopt dat anders: daar wordt de Century gezien als de automobiele heilige graal. Na 30 jaar maakte de eerste generatie (1967-1997) plaats voor een tweede (1997-2018), die op zijn beurt twee decennia lang gefortuneerde Japanners rondreed. De nieuwe derde generatie ziet er nog steeds sober, om niet te zeggen conservatief uit, maar krijgt wel hypermoderne technologie.
Er worden iets meer dan 200 exemplaren per jaar gebouwd van deze vierdeurs met specifiek chassis. De tweede generatie deed het met een vijf liter grote atmosferische V12 met… 276 pk. De derde generatie krijgt ook een vijfliter, maar deze keer een atmosferische V8 met elektromotor. De hybride aandrijflijn produceert 425 pk. Daar komt nog adaptieve luchtvering bij, doorgedreven geluidsisolatie en een twintigtal speakers. Het leder wordt vervangen door zijdezacht velours.
De Century is alleen in Japan te koop voor iets meer dan € 150.000…
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...