Ford
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Het grote technologiebedrijf heeft een autodivisie opgericht die Foxtron gedoopt werd en nu zijn eerste auto lanceert: de Luxgen n7.
Na smartphones zet de fabrikant van de legendarische Apple iPhone nu ook zijn eerste stappen in de autowereld! Opnieuw doet het dat niet alleen, want het werkt daarvoor samen met Yulon Motor, de grootste Taiwanese autobouwer, om deze 7-zits SUV op de markt te brengen. En dat is nog niet alles, want het Taiwanese bedrijf heeft samengewerkt met niemand minder dan Pininfarina om het koetswerk van deze Luxgen n7 te ontwerpen!
Eigenlijk werkte Pininfarina samen met Foxconn aan de Model C concept car die tijdens de 'keynote' van oktober 2021 werd voorgesteld. Dat is een doorslag van de n7! We kunnen ons dus inbeelden dat ze praktisch dezelfde technische specificaties moeten delen: 4,64 m lang, een configuratie met 5+2 zitplaatsen, een 0 naar 100-tijd van minder dan 4 seconden en een rijbereik van 700 km dankzij een batterij van slechts 56 kWh! Al werd er voor de berekening van dat rijbereik geen meetprotocol vermeld...
![]() | ![]() |
Deze Luxgen n7 wordt in Taiwan verwacht in oktober 2022! Foxconn sluit de mogelijkheid van uitvoer buiten de lokale markt niet uit, maar geeft hierover geen verdere informatie. Zou Foxconn, na Chinese merken als Aiways, BYD en binnenkort ook Hongqi, de eerste Taiwanese fabrikant zijn die op het Oude Continent neerstrijkt?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Het is niet makkelijk om slechts 5 exemplaren te kiezen uit de vele concept cars die het merk al heeft voorgesteld. Maar deze exemplaren onderscheiden zich elk op hun eigen manier van de rest.
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.
Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.