Dit is de krachtigste M-BMW ooit

Zijn naam? M5 CS. Het vermogen? Meer dan genoeg. En de prijs? Euh…
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 januari 2021
  • Lancering

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

BMW had het aangekondigd: na de M2, M3 en M4 zou ook de M5 recht hebben op de voorkeursbehandeling van de modellen met een CS-logo. Dat betekent: een lager gewicht, meer vermogen en een geoptimaliseerde ophanging.

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

Vandaag maken we kennis met het resultaat van deze transformatie. De M5 CS verliest 70 kilo in vergelijking met de M5 Competition, onder meer door de achterbank te vervangen door individuele kuipzitjes – hij wordt dus een strikte vierzitter. De middenarmsteun voorin wordt vervangen door een ultralicht vast exemplaar en verder wordt op gerichte plaatsen kunststof versterkt met koolstofvezel ingezet.

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

De 4.4-V8 uit de M5 (Competition) wint nog een handvol pk’s en piekt op 635 pk. Op die manier kan deze M5 CS de titel van de krachtigste M uit de geschiedenis claimen. Deze kracht wordt uiteraard nog steeds doorgegeven via de vierwielaandrijving van de andere M5-versies, die naar wens kan overstappen op achterwielaandrijving.

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

Omdat de M5 CS is ontwikkeld om af en toe een circuit te kunnen bezoeken, staat hij op Pirelli P Zero Corsa-banden en een anders afgestelde ophanging. Hij kan van 0 naar 100 km/u optrekken in 3,0 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 305 km/u.

Dit is de krachtigste M-BMW ooit

De beperkte reeks komt in de lente van 2021 op de markt. Het Belgische prijskaartje? 183.605 euro, of 60.105 euro meer dan een ‘gewone’ M5.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een BMW 5 Reeks ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMW 5 Reeks zoekertjes nu hier:

BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km