Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Jawel, Dacia. Het Renault-dochtermerk met Roemeense wortels heeft beslist om zijn visuele identiteit te moderniseren. Dat gaat gepaard met een nieuw logo, maar ook een nieuw embleem, dat een centraal element moet worden van die vernieuwde identiteit.
Die laatste is bewust minimalistisch gehouden en beperkt zich tot het bij elkaar brengen van de letters D en C “om de zuinige en slimme inborst visueel uit te drukken”. Het moet ook “van bij de eerste aanblik robuustheid en stabiliteit uitstralen”, zoals je ongetwijfeld al had gemerkt…
De nieuwe identiteit van Dacia gebruikt kakigroen. Ook dat is uiteraard geen toevallige keuze, want deze kleur verwijst naar een verbondenheid met de natuur, “een sterk oriëntatiepunt voor onze klanten en een territorium waar onze Dacia-modellen hun capaciteiten ten volle kunnen ontplooien, zoals bijvoorbeeld onze iconische Duster”.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!