Dit zijn de prijzen van de Citroën C5 Aircross

Citroëns nieuwe grote SUV begon zijn carrière buiten Europa, maar komt uiteindelijk ook naar hier. Zoveel kost deze nieuwe Citroën C5 Aircross.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 31 oktober 2018

Met een lengte van 4,5 meter houdt de C5 Aircross het midden tussen de Peugeot 3008 (4,45 meter) en de 5008 (4,64 meter), waarmee hij zijn platform deelt. Om zijn prijs onder de 25.000 euro te houden, krijgt de C5 Aircross een instapversie, Start (24.150 euro). Die is alleen beschikbaar met de kleine 1.2 turbobenzine van 130 pk met manuele versnellingsbak. Toch krijg je dan al de “progressive hydraulic cushions” (een aangepaste ophanging) en een Safety Pack met noodremhulp, verkeersbordherkenning en rijstrookwaarschuwing.

Volledige uitrusting

Verder zijn er nog drie andere uitvoeringen: Live, Feel en Shine. In de uitvoering Live krijg je parkeersensoren achteraan, een lederen stuur, automatische airco met twee zones en een Mirror Screen-functie voor het infotainment (Apple CarPlay, Mirror Link en Android Auto). Feel doet er dodehoekwaarschuwing bij, navigatie, handenvrij starten, parkeersensoren vooraan en een achteruitrijcamera. Shine biedt tot slot nog semi-autonome rijhulp, led-koplampen, akoestisch geïsoleerde zijruiten, inductielading voor je smartphone en een elektrische kofferklep.

Tot 39.000 euro

De benzinemotoren van de C5 Aircross zijn de 1.2 en 1.6 PureTech van 130 en 180 pk, de dieselmotoren de 1.5 BlueHDi en 2.0 BlueHDi, eveneens met 130 en 180 pk. De prijsvork voor de benzineversie gaat van 26.950 euro (1.2 PureTech 130 met manuele bak, Live) tot 36.600 euro (1.6 PureTech 180 met automaat, Shine). Diesels gaan van 29.350 euro (1.5 BlueHDi 130 met manuele bak, Live) tot 39.000 euro (2.0 BlueHDi 180 met automaat, Shine).

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Misschien wist je het al, maar Lynk & Co is veel meer dan zomaar de constructeur van de SUV 01 die in Europa wordt verkocht…

5 onbekende auto's met een V10

5 onbekende auto's met een V10

Ooit waren verbruik en CO2-uitstoot nog minder van belang...

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Smart is op zoek naar een industriële partner om de volgende generatie van zijn elektrische tweezitter te produceren.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km