Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De vrolijke Nederlanders van Donkervoort houden van stevige sensaties. Een skateboard aandrijven met een kernreactor, dat is hun ding. Het klinkt wat overdreven, maar deze D8 GTO komt toch in de buurt.
Stel je een Audi RS3 voor, maar dan kaalgeschoren en met een koetswerk uit koolstofvezel dat tot een minimum werd beperkt. Twee zetels, een stuur, een lange motorkap: meer is het niet en dat verklaart waarom de D8 GTO maar 700 kg weegt. Vanzelfsprekend hebben de 340 paarden van de vijfcilinder nauwelijks moeite om de supersonische snelheden te halen. De topsnelheid bedraagt 255 km/u, de sprint van 0 tot 100 km/u amper 3 seconden.
Voorts bestaat het recept van deze sensationele machine uit klassieke achterwielaandrijving, een manuele vijfversnellingsbak, vrij smalle banden, een directe maar niet-bekrachtigde besturing, 4 onafhankelijk opgehangen wielen en een beperkte lengte van 3,74 meter. In vergelijking met deze auto is de Space Mountain van Disneyland een attractie voor gepensioneerde hartlijders. En in de toekomst zal het vermogen zelfs stijgen tot 400 pk.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...