Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De sportieve Japanner heeft het ronderecord verbroken op het circuit van Suzuka. Hij stoot daarmee de vorige recordhouder van de troon, een andere Type R!
2 minuten, 23 seconden en 120 duizendsten, dat is de tijd die de Civic Type R nodig had om de 5,8 kilometer van het F1-circuit van Suzuka af te haspelen. Een record. Met die chrono was de sportieve Japanner 873 duizendsten sneller dan de vorige houder van het record… de oude Civic Type R Limited Edition!
Terwijl we eerder al een voorsmaakje kregen van zijn look, weten we nu dus iets meer over zijn prestaties. Net als de klassieke versie van de Civic is ook de Type R iets braver geworden op het vlak van design. Maar geen paniek, want op sportief vlak kan hij nog altijd potten breken! Hij doet het immers beter dan de lichter gemaakte versie van zijn voorganger, die uitgerust was met semi-slicks.
Behalve de rondetijd geeft Honda verder geen informatie vrij. We hebben dus nog geen details over de technische fiche. Wel weten we dat de extreme versie van de Japanner geen elektrificatiekuur krijgt. Heel lang zullen we echter niet meer moeten wachten om meer te weten te komen, want zijn officiële voorstelling komt er nog voor eind 2022. Laten we hopen dat hij in tussentijd nog wat records doet sneuvelen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...