Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Het is officieel: het Autosalon van 2022 is gered.
Sinds een paar weken trekken donkere wolken samen boven de Heizel. Omdat D’Ieteren en Volvo hadden laten weten niet aanwezig te zullen zijn op jaargang 2022 van het Autosalon en omdat organisator Febiac maar bleef dralen met zijn communicatie rond deze editie verwachtten steeds meer analisten dat de Brussels Motor Show 2022 niet door zou gaan. Maar dat klopt dus niet, want het evenement vindt wel degelijk plaats, en wel van 14 tot 23 januari.
De aanwezigheid van zwaargewichten als Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Opel, Peugeot, Citroën, DS) heeft absoluut bijgedragen aan de beslissing, net zoals de positieve feedback van andere constructeurs. Zo verklaarde BMW Belux een tweetal weken geleden nog aan onze collega’s van L’Echo dat het “gunstig” stond tegenover een salon, waar het met talrijke klanten contact kan leggen.
Het Autosalon is niet meer of minder dan de grootste handelsbeurs van ons land, met meer dan 400.000 bezoekers per editie, en gaat dus door in de vorm van een klassiek, fysiek salon. De 99ste jaargang vindt dus plaats ondanks de afwezigheid van Volvo en Polestar, maar ook van de vele merken die door D’Ieteren worden ingevoerd (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini en Porsche). De Brusselse groep heeft verklaard zich tijdens de Salonperiode te willen “richten op een commerciële strategie van nabijheid via al zijn concessiehouders”.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...