Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dat blijkt uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk bij gebruikers die zowel een elektrische auto als een exemplaar met verbrandingsmotor hebben.
Zap Map is met 35.000 oplaadpunten de grootste aanbieder van openbare laadinfrastructuur in het Verenigd Koninkrijk. Het hield bij 4.300 van zijn klanten een bevraging over het gebruik van elektrische auto’s. En daaruit komen enkele interessante conclusies wat mensen betreft met meer dan één auto...
1.300 van de 4.300 ondervraagden zijn wat het Britse onderzoek ‘dual fuel drivers’ noemt, mensen die zowel een elektrische auto als een benzine of diesel op de oprit of in de garage hebben staan. En daarvan is 89% tevreden met zijn batterij-elektrische auto, tegen een tevredenheidspercentage van 83% voor een plug-in hybride en 71% voor een benzine of diesel. Bovendien gaat voor het overgrote deel van de ritten de voorkeur van die mensen uit naar hun elektrische auto.
Voor lokale ritten wordt in 85% van de gevallen de EV gebruikt, en bij 71% van de ritten voor woon-werkverkeer. Nog verrassender is dat ook voor lange ritten de auto met verbrandingsmotor vaak thuisblijft. Ritten van meer dan 100 mijl (160 kilometer) worden in 67% van de gevallen elektrisch afgelegd, en zelfs voor heel verre ritten in eigen land (bijvoorbeeld voor vakantie) bedraagt dat cijfer nog steeds 55%. De vraag is of in dat beperkte aantal gevallen de auto met verbrandingsmotor nog wel nodig is...
Over waarom de elektrische auto de voorkeur geniet, bijvoorbeeld omwille van het comfort of de gebruikskost, zegt het onderzoek niets. Minder dan 2% van de eigenaars van een elektrische auto in het onderzoek wil tenslotte terug overstappen naar een auto met verbrandingsmotor.
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...