Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De concurrentie van Europese autobouwers boezemt de baas van Tesla geen angst in.
Tesla is wereldwijd nog steeds de belangrijkste leverancier van elektrische voertuigen. Maar het monopolie van het Amerikaanse merk zou wel eens aan het wankelen kunnen gaan met de opkomst van de concurrentie uit China. Tesla-baas Elon Musk is zich daarvan bewust en zegt dat de grootste dreiging voor het merk op commercieel vlak niet van historische groepen als Volkswagen, Ford, General Motors of Hyundai zal komen, maar wel degelijk uit China.
Musk drukt bij de voorstelling van de resultaten van zijn bedrijf zijn bewondering uit voor de Chinese autobouwers: “Het zijn zij die het hardst en op de meest intelligente manier werken. Als ik ergens van uit moet gaan, dan is het dat het waarschijnlijk een Chinees bedrijf wordt dat Tesla zal evenaren.”
Hoewel Musk geen merken bij naam noemde, had hij het waarschijnlijk over Nio, BYD, Geely of nog Xpeng. Merken die vandaag al op veroveringstocht zijn in verschillende markten, waaronder de onze. In 2022 was BYD wereldwijd de tweede grootste leverancier van elektrische voertuigen, met 911.141 stuks, tegen 1.313.851 voor Tesla.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.