Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Wil de Unie zo de verkoop van elektrische voertuigen versnellen?
Tijdens een informele bijeenkomst van de Europese ministers van transport zijn de dames en heren overeengekomen om de uitrol te versnellen van het oplaadnetwerk voor elektrische voertuigen. De Franse minister Jean-Baptiste Djebbari was gastheer van de vergadering, die plaats vond in het Lucht- en Ruimtevaartmuseum van Bourget, en hij zei het volgende: “een consensus op hoog niveau is bereikt onder de Europese landen om de ontplooiing van laadpalen te versnellen”.
Verder voegde hij toe dat de richtlijnen rond alternatieve brandstoffen worden herzien, waarbij de lidstaten erop mikken “om een tegen 2030 een goed begrip te verwerven omtrent deze technologieën en hun rijpheid”. Verder werd verwezen naar een harmonisering van de laadpalen, hun economisch model, de dekking van landelijke gebieden en de nood aan koolstofvrije stroom.
Djebbari voegde verder toe dat “deze transitie geld zal kosten, want ze gaat over ongeziene volumes in een bijzonder korte tijd (…). Er is ook veel gesproken over het onderwerp van de koopkracht. Er zal een sociaal rechtvaardige aanpak nodig zijn”.
In een automarkt die plat ligt blijven de verkoopcijfers van elektrische auto’s records breken. Ondanks de halfgeleidercrisis zijn de verkoopcijfers van puur elektrische auto’s in West-Europa in 2021 met 63 procent gestegen. Met 1,19 miljoen inschrijvingen in de 18 Europese landen hebben EV’s vorig jaar een marktaandeel van 11,2 procent veroverd. Die trend zou ook dit jaar doorzetten, temeer nu de politiek duidelijk heeft beslist om deze tendens te ondersteunen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.