Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Toen Tesla in 2019 zijn Chinese fabriek in Shanghai inwijdde, communiceerde het merk nog dat deze site enkel de plaatselijke markt zou gaan bedienen. Maar de vraag in China is niet helemaal wat Tesla ervan had verwacht – na Covid-19 is de hele markt er gekrompen – waardoor het met merk er met wat overcapaciteit zit. De fabriek kan namelijk bijna 17.000 auto’s per maand bouwen, maar voorlopig zitten de verkoopcijfers rond de 12.000 per maand.
Uitvoer vanuit China met zijn lagere loonkosten in plaats van uit thuismarkt VS zou bovendien de winstmarge per verkochte auto kunnen opdrijven. Daarom, zo bericht Bloomberg, zou Tesla overwegen om auto’s van China uit te voeren naar Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore en Europa.
Op die manier zou de langverwachte compacte SUV Model Y ook wat vroeger naar de EU-markt kunnen komen, want voorlopig moeten wij nog wachten tot wanneer de Berlijnse Tesla-fabriek eind 2021 klaar is voor dat model naar ons komt. Tesla wordt daarmee niet de enige constructeur die Chinese EV’s naar Europa invoert, want ook de modellen van Polestar lopen in de Democratische Volksrepubliek van de band, net zoals de BMW iX3.De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.