Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is de opvolger van de 488 GTB. De Ferrari F8 Tributo krijgt de krachtigste V8 onder de kap die Maranello ooit gemaakt heeft: 720 pk.
De 3.9 V8 die Ferrari onder de motorkap (achteraan) stopt van de nieuwe F8 Tributo won in 2016, 2017 en 2018 al prijzen. Voor de gelegenheid van deze wereldpremière op het salon van Genève nam Ferrari het blok nog eens stevig onder handen. Nu braakt de V8 maar liefst 720 pk uit bij 8.000 tpm. Dat is een indrukwekkend specifiek vermogen van 185 pk per liter. Het maximumkoppel van 770 Nm wordt vrijgegeven bij 3.250 tpm.
Door zijn leeggewicht van 1.330 kilogram sprint de F8 Tributo naar 100 km/u in 2,9 seconden. Na 7,8 seconden haalt hij 200 km/u en hij raast door tot 340 km/u.
Stilistisch moet de Ferrari F8 Tributo een nieuwe designtaal aankondigen, zegt Ferrari. Die is niet alleen sportiever, maar ook aerodynamischer: de F8 Tributo is op dat vlak 10 procent efficiënter dan de 488 GTB. We noteren ook de terugkeer van de dubbele ronde achterlichten. Die paste Ferrari in het verleden al toe op zijn berlinetta’s met achtcilinder, waaronder de 308 GTB uit 1975.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.