Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Ook een nieuw onderzoekscentrum staat op het programma.
Met het verbod op auto’s met verbrandingsmotoren in 2035 is het alle hens aan dek bij de autobouwers, zelfs bij de nichemerken, ook al bestaan er uitzonderingen voor zij die minder dan 1.000 en zij die tussen de 1.000 en 10.000 auto’s per jaar verkopen. Ferrari ontsnapt natuurlijk niet aan die regel en moet dus stilaan zijn weelderige V12 en V8 motoren inruilen voor meer bescheiden en propere aandrijvingen.
Volgens het persbureau Bloomberg heeft het merk met het steigerende paard meerdere gronden gekocht in Maranello om er een nieuwe assemblagelijn te bouwen die exclusief gebruikt zal worden voor elektrische auto’s. Maar dat is niet alles, want ook een volledig nieuw ontwikkelingscentrum staat ook op het programma. Dat zal zich toeleggen op de ontwikkeling van batterijen die aangepast zijn aan de bolides die Ferrari zal bouwen.
Het eerste 100% elektrische model ‘made in Maranello’ wordt verwacht in 2025!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...