Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Wees gerust, de eerste elektrische Ferrari zal wel degelijk een supercar zijn! Dat doen deze eerste schetsen alvast vermoeden...
Ferrari is druk bezig met de overschakeling naar elektrificatie. En we weten officieel dat de eerste batterij-elektrische auto van het merk met het steigerende paard voor 2025 is. Waarom niet een auto die gebaseerd is op de Purosangue, die de eerste SUV zal worden van de autobouwer. Maar een reeks patenten die neergelegd zijn bij het United States Patent and Trademark Office doen iets anders vermoeden.
Deze schetsen geven al een indicatie. Ten eerste gaat het om een tweezits supercar! Hij lijkt ook gebouwd te zijn op een volledig nieuwe structuur voor elektrische voertuigen. Het meest interessante aan de schetsen is de plaatsing van de batterijen. Ferrari wil ze namelijk inbouwen net achter de cockpit, zoals bij een centraal achterin geplaatste motor. Daardoor blijft de zitpositie laag, ideaal voor het zwaartepunt en het rijgevoel dat dat met zich meebrengt.
Er blijven echter nog heel wat onbekende factoren. Het moet gezegd dat er op de tekeningen nog plek overblijft om een kleine verbrandingsmotor te monteren op de vooral of achter de batterijen. Deze supercar zou dus wel eens hybride kunnen zijn, eerder dan helemaal elektrisch...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?