Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Het wordt waarschijnlijk de laatste Ferrari zonder hybride of elektrische technologie.
  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 22 april 2021
  • Lancering
  • 1.034 weergaven

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Ferrari heeft een reeks foto’s gepubliceerd van een speciale afscheidsreeks van zijn 812 Superfast. Dankzij een nieuw soort kleppenbediening en nog wat andere fijnslijperij zou de 6.5-V12 zijn vermogen zien stijgen van 800 naar 830 pk, terwijl de toerenbegrenzer nog een beetje naar boven is opgeschoven tot liefst 9.500 o/m.

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Verder zou Ferrari de auto zoveel mogelijk met exotische lichtgewicht materialen hebben opgebouwd en zijn wat comfortitems verwijderd om het gewicht te verlagen. Een herwerkte stroomlijn zou bovendien voor nog meer neerwaartse druk zorgen.

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Om het rijgedrag opwindend maar beheersbaar te maken, wordt de speciale versie uitgerust met de nieuwste generatie van Ferrari’s SSC-software (dat bestuurders helpt om te driften zonder in de vangrails te eindigen), een geoptimaliseerde ophanging en vierwielsturing.

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Alle technische details, het productie-aantal, de prijs en de naam van de beperkte reeks worden op 5 mei onthuld, maar één ding staat nu al zo goed als vast: dit wordt de allerlaatste Ferrari zonder hybride of elektrische techniek – en dus lijkt de herverkoopwaarde op de collectiemarkt nu alvast gegarandeerd. Temeer omdat het merk recent heeft aangekondigd dat het vanaf 2025 ook elektrische sportwagens zal gaan bouwen.

Ferrari werkt aan 830 pk sterke atmosferische supercar

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Ferrari ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Ferrari zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C4 X: opportunistisch silhouet

Citroën C4 X: opportunistisch silhouet

Na Peugeot met zijn nieuwe 408 is het nu de beurt aan Citroën om een crossover-coupé toe te voegen aan zijn catalogus. Maar enkel als elektrische ë-C4 X bij ons.

DS: weg met al die schermen!

DS: weg met al die schermen!

Dat zei de hoofddesigner van het merk, Thierry Métroz, in een interview bij de Britse collega’s van Autocar.

Hyundai Ioniq 6: gestroomlijnd en gepixeld

Hyundai Ioniq 6: gestroomlijnd en gepixeld

Hyundai trekt eindelijk het doek van de langverwachte Ioniq 6. Zijn strakke design zorgt voor een recordluchtweerstandscoëfficiënt.

MG4: de concurrentie zet zich maar beter schrap!

MG4: de concurrentie zet zich maar beter schrap!

Een bijzonder dunne batterij, een rijbereik tot 450 km en 204 pk… de MG4 is van plan voor opschudding te zorgen in het segment van de compacte elektrische berlines!

Aanbevolen tests voor jou

3,5 /5 Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

De sprankelende Juke erft de ‘complexe’ aandrijflijn van zijn Franse neefje, de Captur. Complex, ja, maar hij laat zich probleemloos temmen!

3,7 /5 Test: Toyota bZ4X, geruststellen

Test: Toyota bZ4X, geruststellen

De bZ4X wordt Toyota’s eerste EV in Europa voor productie op grote schaal. Met een garantie van liefst 10 jaar moet hij sceptici over de streep trekken. Heeft hij nog andere troeven?

3,6 /5 Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?

3,2 /5 Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Ford heeft de Volkswagen Caddy naar eigen smaak herwerkt om hem aan te bieden als Tourneo Connect. Een gezinstransporter met 7 plaatsen op een moderne, praktische en comfortabele basis.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Deze Ferrari 410 Sport Spider Scaglietti, een brutale machine, om niet te zeggen dodelijk in de handen van niet-experts, zou “de beste auto ooit gebouwd” zijn volgens de stichter van het merk, Enzo Ferrari! Zegt dit model je wel niets? Goed nieuws: hij staat te koop...

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Benzine, Manueel

€ 20.900
2018
54.490 km

Benzine, Manueel

€ 22.990
2022
2.720 km