BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Na de berline Karma, waarover al heel wat inkt is gevloeid, presenteert Fisker de Surf. Deze verlaagde break met elektrische aandrijving bewijst dat sportiviteit en verstand hand in hand kunnen gaan.
De Surf is een trendy en elegante auto om mee op het toneel te verschijnen. Het is de breakversie van de Karma, maar het woord 'break' is hier niet echt op zijn plaats. De Surf moet het vooral hebben van zijn lage profiel en gespierde rondingen, niet van zijn functionaliteit.
Die vraag stellen we ons tegenwoordig altijd bij de voorstelling van een nieuw model. De Surf wordt altijd door twee elektromotoren aangedreven. Die worden gevoed door lithium-ionbatterijen. Eens die uitgeput zijn, zorgt een verbrandingsmotor ervoor dat de batterijen weer opladen. Het voordeel van dit systeem is een ruim rijbereik.
Er is keuze tussen twee rijmodi: Sport en Stealth. De eerste stand levert prima prestaties: een koppel van 1.330 Nm, 0 tot 100 km/u in ongeveer zes seconden en een begrensde topsnelheid van 200 km/u.
De tweede modus heeft als doel het verbruik te beperken. De motoren worden teruggeschroefd en de spurt naar 100 km/u vraagt twee seconden extra, terwijl de topsnelheid blijft steken op 153 km/u. De Stealth-modus zorgt wel voor uitstekende ecologische prestaties en kan de Surf 80 km volledig elektrisch laten rijden.
De generator (een direct ingespoten benzinemotor met turbo en 265 pk) breidt de autonomie uit tot 485 km.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.