MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Hoewel je het vandaag nog niet echt kan zien in het Ford-gamma krijgt elk van de nieuwe modellen van het Amerikaanse merk een of meerdere geëlektrificeerde motorversies. Net zoals bij andere autobouwers wordt over meerdere oplossingen nagedacht: microhybrides, ‘klassieke’ hybrides, plug-in hybrides en een volledig elektrische aandrijving. Nadat Ford op het salon van Brussel de hybride Mondeo break en de plug-in hybride versie van zijn bestelwagen Transit Custom liet zien, kondigt het vandaag het vervolg van zijn offensief aan.
Afspraak begin april
Dat offensief zal begin volgende maand met de nodige luister worden onthuld. Ford Europe vraagt namelijk om alvast 2 april in de agenda te noteren om kennis te maken met zijn nieuwigheden op het vlak van geëlektrificeerde voertuigen. Dat zal gebeuren tijdens een evenement in Amsterdam.
Hybride EcoBoost
In afwachting daarvan geeft Ford ons alvast een paar kruimeltjes informatie om ons ongeduld te temperen. Zo geeft het aan dat de nieuwe Focus en Fiesta vanaf 2020 recht hebben op een microhybride versie van de 1.0 EcoBoost-benzinemotor. Die laatste krijgt een alternator-starter met tandriemaandrijving die energie kan recupereren tijdens het vertragen. Die wordt dan opgeslagen in een lithium-ionbatterij van 48 volt. Daarna kan die stroom worden ingezet om de verbrandingsmotor te ondersteunen bij het hernemen, maar ook om de boordsystemen van de auto te voeden. Begin april zouden we meer te weten moeten komen over de technische kenmerken van het systeem.Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.