Peugeot
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
Met een beperkte oplage van 67 exemplaren en een prijs van 1,7 miljoen dollar is dit de meest extreme maar vooral ook de laatste Ford GT...
Het minste wat we kunnen zeggen is dat Ford op een indrukwekkende manier afscheid neemt van de GT! Deze ‘Mk IV’-uitvoering is immers de meest extreme Ford GT ooit gebouwd! Het vermogen van zijn twin-turbo EcoBoost V6 is opgevoerd tot meer dan 800 pk! Daarnaast wordt hij uitgerust met een versnellingsbak die rechtstreeks is afgeleid van de auto's die deelnamen aan verschillende racecompetities.
Hij heeft niet alleen de techniek van een raceauto, maar ook het uiterlijk. Zijn koolstofvezel chassis en koetswerk zijn zelfs verlengd om het rijgedrag op het circuit te verbeteren. Om nog maar te zwijgen van het aanzienlijke aerodynamische aanpassingen die gedaan werden, waardoor deze GT ongetwijfeld nog beter tegen het asfalt zal plakken!
Ford heeft aangekondigd dat deze laatste versie uitsluitend bestemd is voor circuitgebruik, voor het geval het uiterlijk dat nog niet duidelijk maakte... Er worden er slechts 67 van gebouwd, als eerbetoon aan de eerste Ford GT Mk IV, die in 1967 de 24 uren van Le Mans won. Klanten die via een speciale aanvraagprocedure geselecteerd worden, moeten elk minimaal 1,7 miljoen dollar betalen voor deze ultieme uitvoering.
Ben jij op zoek naar een Ford? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Ford-zoekertjes nu hier:
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
Ondanks zijn compacte afmetingen, met een lengte van 4,2 meter, belooft Lexus dat je ook bij zijn nieuwe instap-SUV alle raffinement mag verwachten dat eigen is aan het merk.
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
Slechts 62 exemplaren zullen geassembleerd worden.