Bugatti
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
Dat zal in de plaats van de Fiesta gebouwd worden in Keulen, op het MEB-onderstel van Volkswagen.
De Ford Fiesta is stilaan klaar om zijn laatste adem uit te blazen. Maar daarmee rijst de vraag wat er vanaf midden volgend jaar zal gebeuren met de fabriek in Keulen waar Ford’s compacte stadswagen op dit moment nog gebouwd wordt. Ford licht nu een tipje van de sluier van het elektrische model dat daar binnenkort van de band zal rollen.
En het is letterlijk slechts en tipje een tipje van de sluier, want meer dan een koplamp, een velg en een stuk bumper krijgen we nog niet te zien. Het is Martin Sander, die General Manager is bij de elektrische ‘Model E’-tak van Ford, die via Twitter een eerste teaserfoto de wereld instuurde. De verhoudingen van het stuk dat nog onder het doek zit doen vermoeden dat het om een SUV-achtig model gaat, iets wat bevestigd wordt door de met matgrijze beschermstukken in de bumpers die meestal gebruikt worden om auto’s ‘avontuurlijker’ te doen ogen.
Een elektrische SUV met de afmetingen van de Kuga, of toch iets kleiner? Het wordt in elk geval het eerste elektrische model dat uit de fabriek in Keulen zal rollen, en gebouwd zal worden op VW’s MEB-onderstel, in het kader van de samenwerking tussen de twee autobouwers. Die samenwerking leverde tot nu toe vooral gemeenschappelijke bedrijfsvoertuigen op, zoals de Caddy/Connect en de Ranger/Amarok. In de loop van 2023 komen we ongetwijfeld meer te weten over het nieuwe elektrische model van Ford.
Ben jij op zoek naar een Ford? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Ford-zoekertjes nu hier:
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
De unieke coupé en cabrio zullen de laatste Lamborghini-modellen zijn met een puur atmosferische V12.
De Super Seven 600 en Super Seven 2000 maakten hun Europese debuut op Rétromobile in Parijs.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!