Mazda
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Na Maserati, Bentley, Lamborghini en Rolls-Royce lijken nu ook andere prestigieuze constructeurs voor de SUV te bezwijken.
Met een steeds groter wordend marktaandeel zou het SUV-segment wel eens de twee laatste dwarsliggende constructeurs kunnen overtuigen: Ferrari en Bugatti. Na Bentley (met de Bentayga), Rolls-Royce (Cullinan), Lamborghini (Urus) en Maserati (Levante) kunnen er binnenkort wel eens twee SUV’s bijkomen.
Ferrari heeft lang bij hoog en laag beweerd nooit een SUV te zullen bouwen. Of het nu uit principe of om productieredenen was, in Maranello zeiden ze altijd nee. Maar omdat de SUV-markt boomt, zouden de Italianen wel eens terug kunnen komen op die beslissing.
In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat het eerder om een crossover zou gaan die gebaseerd is op de vervanger van de GTC4Lusso. In elk geval wordt het model niet voor 2021 verwacht. Onder de motorkap vermoeden we een V8 turbobenzine of zelfs een hybride aandrijving. Als de sportieve spirit nog steeds van de partij is, waarom niet?
Bij Bugatti zal het wellicht iets eenvoudiger zijn: het merk maakt deel uit van de Volkswagen-groep, die al enkele top-SUV’s in zijn rangen telt. Maar een Bugatti moet natuurlijk boven elke concurrentie staan met een vermogen van meer dan 1.000 pk en een hallucinante afwerking. Intern wordt er gefluisterd over een commercialisering binnen… tien jaar.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.