Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na een eerste generatie van de Probe, die nog uit Europa werd weggehouden, stak de tweede generatie in 1994 van wal op het Oude Continent. Hij deelde zijn basis met de Mazda MX-6 en was behoorlijk traditioneel: voorwielaandrijving, 2+2 zitplaatsen, een viercilinder, een V6 en tot 165 pk. Voor een model dat de rustieke achterwielaangedreven Mustang met zijn vette V8 moest vervangen was de technische fiche niet bepaald aantrekkelijk.
De Probe was nochtans geen slechte auto om mee te rijden. Hij stuurde gezond en comfortabel en genoot bovendien een rijkelijke uitrusting: elektrische stoelen, leder, airconditioning, airbags, elektrisch verwarmde buitenspiegels enzovoort. Maar ondanks zijn kwaliteiten op de weg en zijn mooie lijn slaagde de Probe er nooit in om de Europeaan te verleiden. In 1998, na een carrière die bij ons teleurstellend was maar in Noord-Amerika behoorlijk succesvol, besliste Ford om de stekker eruit te trekken. Hij werd een jaar later vervangen door de Cougar, die niet zo veel meer succes wist te boeken.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.