Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Bij de lancering van de Thesis in 2001 koesterde Lancia grootse ambities. De constructeur wou niet meer of minder dan terug op dezelfde plaats komen als waar hij in de jaren 1920 en 1930 stond. Om klanten af te snoepen die doorgaans voor een BMW 7-Reeks of Mercedes S-Klasse kozen pakte Lancia groots uit: een heel unieke stijl, materialen van hoge kwaliteit, een vorstelijke uitrusting en krachtige motoren met vijf of zes cilinders en vermogens van 150 tot 215 en later zelfs 230 pk.
Helaas volgden de klanten niet de uitgestippelde weg. Ze waren te zeer gehecht aan hun Duitse berlines en leken ook niet overtuigd door het atypische design van het Italiaanse vlaggenschip. Bovendien was het Lancia-dealernetwerk niet bepaald afgestemd op dit soort klanten. In 2009 trok de constructeur de Thesis discreet terug uit het gamma. De productie wordt afhankelijk van de bron geschat op 16.000 tot 25.000 exemplaren. De beoogde doelstellingen werden in elk geval nooit behaald.
- Tweedehandse exemplaren zijn zeldzaam in België maar wel vrij courant in Nederland.
- Reken op minder dan 4.000 euro voor een diesel en minstens 5.000 euro voor een benzine.
- De V6 van Alfa Romeo mag verleidelijk lijken, maar wij zouden toch de turbovijfcilinder van Fiat aanraden, met veel koppel bij lage toerentallen.
- Onderdelen vinden kan lastig zijn.
- Het rijgedrag is zeer uitgesproken op comfort gericht.Ben jij op zoek naar een Lancia ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Lancia zoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.