Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Toch waren de intenties lovenswaardig: begin jaren 2000 hadden monovolumes meer dan ooit de wind in de zeilen. Matra, dat mee aan de basis lag van de Espace, stelde Renault opnieuw een origineel voertuig voor: een coupé, monovolume en zelfs SUV in één. Renault ging de uitdaging aan.
Renault mikte op de klanten met monovolumes en hun hogere rijpositie. Wanneer de kinderen het huis uit waren, konden ze zich onderscheiden met deze hoogst originele auto.
Het model werd ontwikkeld door Matra en gecommercialiseerd door Renault. De stijl was op zijn zachtst gezegd origineel, met een voorkant die er compleet anders uitzag als de achterkant, een gordellijn zonder B-stijl, een monovolume-interieur en last but not least deuren die voor een optimale instap zorgden maar niet te groot waren van afmeting.
Onder de motorkap bood Renault drie motoren aan: een tweeliter viercilinder turbobenzine (165 pk – 250 Nm), een drieliter V6 benzine (210 pk – 285 Nm) en een 2.2 viercilinder diesel (150 pk – 320 Nm). Alle motoren waren gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak, alleen de V6 had recht op een vijftrapsautomaat.
Na amper twee productiejaren bleek de Avantime een pijnlijke gok. Er werden amper 8.557 exemplaren geproduceerd, waarvan iets minder dan de helft voor export bestemd was. De reden? De fabricagekwaliteit en het merkimago strookten niet met de hoge positionering van het model.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.