Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Suzuki X-90 in het geheugen gegrift staat, is dat omdat hij nog carrière heeft gemaakt als promowagen bij energiedrankfabrikant Red Bull. Maar verder stond niemand echt te springen voor deze bizarre Japanner.
Het verhaal van de X-90 begon eind jaren 80, toen de verkoop van de Samurai-off-roader in de Verenigde Staten begon te dalen. Suzuki ging op zoek naar een opvolger, die dezelfde zin voor avontuur moest uitstralen.
Het conceptmodel werd getoond op het salon van Tokio in 1993. “Avontuurlijk” bleek het juiste woord, “bizar” nog meer. De X-90 deelde zijn basis met de succesvolle Vitara, maar beschikte over twee zitplaatsen en een “t-top”-targadak. Een atmosferische 1.6 viercilinder van 95 pk dreef de achterwielen aan, maar vierwielaandrijving behoorde ook tot de mogelijkheden.
Suzuki begon vol verwachtingen aan de productie in 1995. Maar het grote publiek werd er niet warm van. Kiezen klanten vandaag voor opmerkelijke crossovers als de Nissan Juke, dan was daar in de jaren 90 geen sprake van. De X-90 was bovendien moeilijk te catalogeren: geen echte off-roader, geen coupé, geen cabrio en geen roadster. Van alles wat, maar in niets echt goed. In 1997 werd de productie dan ook stilgelegd, al bleef de X-90 in 1998 en 1999 nog in de catalogus om de stocks weg te werken.
De Suzuki X-90 werd wereldwijd verkocht: in Japan, Australië, de Verenigde Staten en Europa. Maar omdat hij nergens echt aansloeg, is hij vandaag niet overal even makkelijk te vinden. Het goede nieuws is dat wanneer er een exemplaar opduikt, dat bijzonder betaalbaar is: voor € 2.000 tot € 4.000 moet je een degelijk exemplaar kunnen vinden. Zonder gigantisch energiedrankblikje op de kofferklep…
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.