Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Frazer Nash zegt jou waarschijnlijk weinig. Toch is het een in 1923 opgerichte Britse firma die zich specialiseert in sportieve auto’s. Het huis was erg succesvol en nam ooit zelfs aan de F1 deel, maar na een aantal jaren stopten ze met de commercialisering van hun producten en concentreerden zij zich op consulting.
Design made in Italy
Voor de tekening van de auto ging men te rade bij Italdesign Giugario. En het resultaat mag gezien worden. De scherpe lijnen van het concept moeten natuurlijk de mening van Jan-met-de-Pet niet ondergaan en dus kan het best zijn dat de prachtige lijn volledig bewaard wordt. Machtig !
Een tijger in uw motor
Namir is Arabisch voor tijger. En aan de prestaties te zien zit er inderdaad iets krachtigs onder de kap. Vier elektrische motoren zorgen voor de aandrijving en dat doen ze vol overgave. Net als bij de Chevrolet Volt/Ampera zorgt een thermische motor voor de oplading. Maar het is wel een bijzonder stukje techniek. Frazer Nash koos immers voor een Wankelmotor van 814 cc !
De prestaties zijn ronduit hallucinant: 300 km/u, van 0 tot 100 in 3,5 seconden en zelfs van 0 tot 200 in slechts 10,4 seconden. Het verbruik zou slechts 2,6 liter per 100 km bedragen terwijl de CO2-uitstoot tot 60 gr/km beperkt blijft. Utopisch? Misschien wel… Maar als de toekomst er zo uitziet wil ik graag tekenen.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.