Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Voor de tweede keer op een half jaar tijd slaagt een hacker erin om zichzelf toegang te geven tot de fabrieksmodus van een Tesla Model 3. Dat is een verborgen menu in de software dat normaal enkel zichtbaar is voor Tesla-medewerkers. Actieve ingrepen op hun auto kunnen de hackers daarmee niet uitvoeren, maar ze krijgen op die manier wel een onverwachte blik achter de schermen van het merk. Vorig jaar al vond hacker Green zo informatie over een theoretische Model 3 met een batterij van 100 kWh (vandaag heeft het model maximaal 75 kWh) en een Ludicrous Mode zoals de allersnelste Model S en X. Deze week stootte hacker Zeus M3 op recentere bestanden die ook verwijzen naar een Model 3 met 100 kWh.
hey @greentheonly look what we found here :-) pic.twitter.com/mQ9SIPoXDq
— Zeus M3 (@zeus7f1) June 15, 2020
Zeus M3 heeft een chassisnummer gevonden, dus dat betekent dat er ergens een exemplaar van deze M3 met megabatterij moet bestaan, maar het model is vandaag niet officieel verkrijgbaar. Als we even omrekenen op basis van de bestaande Model 3 Performance met 75 kWh (WLTP-rijbereik van 530 kilometer), dan zou een versie met die grotere accu in theorie dik 675 kilometer moeten kunnen afleggen zonder bij te laden. We zijn benieuwd of deze versie er ook echt zal komen. Het kan ook gewoon een experimentje van Tesla geweest zijn zonder echte productieplannen.
Tesla-baas Elon Musk heeft ondertussen per tweet laten weten dat het merk op dit moment niet werkt aan een Model 3 of Model Y met een pack van 100 kWh.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.